Tips Meningkatkan FOLLOWER blog :)

Saturday 8 December 2012

Assalamualaikum. .
follower korang ckit ciput je? tak tau nak watpe? jom kita ikut beberapa tips nie. .nie tips dari saya sendiri kot. .terpulang la kepada korang nak guna atau tak. .tips nie saya selalu guna untuk tambah follower. .tapi ada gak yang saya jarang guna. .hehehe~ okok. .straight to da point. tips meningkatkan follower blog. menaikkan pengunjung blog. 

Rajin Blogwalking dan Follow blog blogger lain
nie la paling bagus. .selain kita boleh tambah follower. .boleh jugak tingkatkan trafik blog kita. .kita jangan memaksa orang untuk follow blog kita tau. .tak elok camtu. .jangan lupa tinggalkan link atau mesej di SHOUTBOX ataupun CBOX supaya blogger tu boleh blogwalking dan follow blog korang balik. .amaran: jangan sesekali memaksa cam "aku dh follow ko, ko follow aku blik.. klu tak aku unfollow ko!" dahsyat ayat tu. .boleh buat orang menyampah dan hilang minat untuk blogwalking di blog korang. .guna la ayat yang simple dan sertakan dengan smiley comel supaya orang tau korang friendly. .heee~ 


 Rajin Join Segmen dan Giveaway
wowowowo. .nie cara paling cepat nak tingkatkan follower apatah lagi kalau segmen yang melibatkan pecarian follower yang terover over. .walaupun selalunya segmen dan giveaway nie banyak karenah dan syarat yang berbagai bagai tapi kalau korang join secara tidak langsung ia akan meningkatkan follower korang. .kalau korang buat segmen dan giveaway menarik tu lagi la bagus. .tapi jangan la bagi syarat yang melampui batas cam follow lebih 20 blog. .like lebih 30 page. .tapi hadiah setakat cekodok je. .no offence ok? just joking. .heheheh~ smile ok?


Rajin Buat Entri Menarik dan Berguna
menarik di sini maksudnya entri yang baik baik dan tidak menyentuh sebarang sensitiviti agama, kaum mahupun seseorang. .lebih bagus kalau buat entri yang mengandungi pelbagai maklumat yang berguna cam buat tutorial atau tips yang menarik cam saya tengah buat nie. .heheh. .kalau korang cerita pasal kehidupan korang pun boleh gak. .kira menarik la tu. . :) tapi sekarang banyak blogger yang minat blog comel ada doodle termasuk la saya. .jadi korang rajin rajin la belajar mendoodle k. .mana tau boleh jadi retis nanti. .:D


Blog Ringan dan Senang Mata Memandang
korang suka tak kalau blog loading lama2. .tunggu 10 minit nak habis loading. .lambat2. .kita nie manusia. .kalau blog belum habis loading 5 minit. .rasanya semua dah give up dan tekan X. .hahaha. .kecuali la blogger retis. .kalau blogger retis tunggu setengah jam untuk loading blog je pun sanggup kan? kalau kita nie setakat blogger biasa yang kurang sikit luar biasanya memang tak dilayan sangat la. .soobbss~ makin ringan blog makin ramai suka jenguk. .agaknya blog saya ringan tak? kalau banyak sangat widget berat la blog korang tu. .blog saya simple je. .selalunya blog yang menarik la paling senang dapat banyak follower. .especially blog simple dan senang mata memandang. .serta blog yang comel ada doodle gitu. .hahaha. .


Ada Follower Box
nie wajib ada dalam setiap blog. .kalau takda macam mana orang nak follow korang? common sense. . :)


sebenarnya banyak lagi tips. .tapi cam biasa saya seorang yang malas menaip. .heheh. .nanti la sambug lagi. .penat dah. . :P akan datang dengan lebih banyak tips yag bagus. .in sha ALLAH. . :)

ATTENSION: kalau blog korang dah ada pembaca yang setia dan banyak follower jangan sombong dan lupa diri. .nanti ALLAH benci. .tak perlu riak dan takbur. . :)

SYUKRAN JAZILAN
ilal' liqa :3 



© Post Original & Official®
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌
Verified Official by BudakVanilla


6 comments

drop a comment~
arigatouuu!