My Traveloka, My Hero

Wednesday 29 August 2018

masih ada ke yang baca blog aku nie. thanks bagi yang sudi baca karangan yang agak panjang nie. aku nak share satu info best untuk korang iaitu apps viral, Traveloka. bagi yang tak kenal lagi traveloka tu, meh teruskan bacaan anda dan jangan malas membaca. hahhahaha, nama pun traveloka kan of course berkenaan travel. siapa yang suka atau teringin nak travel tu, wajib baca, rugi rasanya kalau tak baca benda yang aku share. Ohoh

assalamualaikum dan salam sejahtera



so, apa dia Traveloka nie?
Traveloka adalah satu website dimana korang boleh ambik info tentang lokasi atau mana2 tempat korang nak travel pada masa akan datang, tak kisah la nak travel dengan keluarga, kawan2 atau travelling secara solo sekalipun, memang banyak info boleh dapat melalui website Traveloka.

actually traveloka nie memang dah popular for the internet users. dah pernah keluar alam suratkhabar, tv commercial, radio dan social media. so they are trusted website. korang boleh register dengan traveloka at their website untuk dapatkan update terbaru, newsletter dan promosi. banyak sangat promosi dan kupon diskaun yang boleh dapat kalau korang register. rugi yang tak register, hampir tiap hari dapat newletter, promosi menarik masuk terus kat email.

Traveloka pun boleh dijadikan sebagai platform untuk research about hotels, flight dan korang  juga boleh book dari website nie. sangat memudahkan kerja, satu website untuk booking hotel dan flight. tak perlu dah untuk kita pergi ke website airlines company or hotels. dah la boleh booking hotel dan flight, boleh pulak bandingkan harga dan pilih ikut suka.


sentiasa ada promo!

bagi aku la kan, info yang best mengenai website Traveloka ialah,
banyak promo terutama pada waktu cuti tertentu dan bila nak travel mesti kena cari tempat nak letak barang, nak rehat2 dan tidur (accomodation), apa yang best? yang bestnya, kita boleh baca review2 by other customer mengenai pelbagai jenis hotel. hotel jenis chalet, hotel biasa, hotel bajet, hotel ekslusif dan sebagainya. sebagai customer, of course kita nak benda yang terbaik  kan, so memang sangat memudahkan  bila dapat tahu reviews yang share pendapat positif dan negatif dari customer2. pilihlah hotel anda dengan bijak, it is up to you to choose, sangat banyak pilihan dan boleh bandingkan harga. dah lah dari pelbagai negara dan negeri, cuma planet dan bulan je takda lagi. hahhahahaa


cara nak tempah hotel di Traveloka

cara nak tempah (book) hotel, let say korang nak pergi ke Kota Kinabalu, type kat search box untuk tengok hotel yang available with tarikh yang korang nak pergi. There will be a list of hotels yang ada di KK. korang boleh pilih berapa bintang yang dikehendaki, lower or higher budget, best reviews score. senang kannnnn,  dengan cara nie, tak perlu dah nak pergi ke website yang berasingan, save jugak space kat browser kan. jimat masa dan jimat tenaga, kos cuma bill internet je untuk buat booking. di hujung jari je lagi. Pastikan  dalam bank korang ada duit atau bajet untuk book. 


cara nak tempah flight di Traveloka

So next step dah jumpa hotel, korang  boleh la pilih tiket flight yang ada untuk ke tempat yang hendak  tuju. Masih dalam website Traveloka, cara yang sama, type kat search box under the flight tab, then the list of airlines akan keluar. boleh la buat perbandingan harga, masa, lokasi dan sebagainya.



kena la pastikan semua data yang korang masukkan macam TARIKH adalah betul supaya tak salah book nanti menangis dan kempunan la nak bercuti. nak book hotel je pun boleh, nak book flight je pun boleh. no problem. in case korang nak balik rumah nak bercuti semester bersama keluarga, so balik cuti sem book la tiket flight melalui traveloka kalau jauh atau bila konvoi drive ramai2 dengan family dan kawan2, boleh la book hotel melalui Traveloka. yang penting, Traveloka sangat memudahkan kerja korang. boleh book kat app atau website. dah la banyak promosi, mana tau destinasi impian korang tiba2 ada promosi untuk flight dan hotel, apa lagi, memang ready je la asal ada bajet. aku memang dah jadi peminat Traveloka sebab mudah sangat nak book hotel sekali dengan flight, tak perlu keluar rumah je, ada internet, phone atau laptop je dah boleh book. lagi2 orang pemalas nak keluar rumah macam aku nie. hahahhahaha


jom packing dan travel!! (simpan duit dulu hahahhaha)
apa lagi, kalau belum register, boleh la register sekarang,
nak lagi mudah, guna app, tapi guna website pun mudah jugak. pokoknya semua mudah dengan adanya Traveloka.

so, korang dah register belum? aku dah :D

sekian, ilal liqa'
see ya when i see yaaaaa!

6 comments

  1. dah register, selalu balik KL naik flight...jimat belanja dan tenaga :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn, memang jimat belanja sebab banyak promo dan diskaun, jimat tenaga sebab book secara online je kan :D

      Delete
  2. Selalu baca pasal Traveloka ni tapi belum pernah cuba lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nanti boleh la cuba, cuba banding2kan harga :D

      Delete
  3. i selalu balik cuti naik flight and dah dua tahun guna traveloka sebab senang ja :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn, memang senang je guna traveloka, pengguna setia la nie :D

      Delete

drop a comment~
arigatouuu!