my last twenties birthday

Wednesday 20 March 2024

fuhh blog ni masih hidup rupanya. macam biasa nak cerita pasal life update je la. sebab seronok sebenarnya menulis ni. wahahhaha konon expresi diri. makin tua ni makin malas nak share pasal life. uhuks. life seperti biasa, nothing impressive kecuali aku dah menjejak umur akhir 20 an semenjak tiga march yang lalu. alhamdulillah masih bernyawa.

assalamualaikum dan salam sejahtera, dari sungai ke laut, palestin akan bebas. 

so yeahhhh, happy birthday dearself. anak mak dan bapak dah membesar dengan sihat. alhamdulillah. macam biasa, sebenarnya aku sambut tak sambut birthday pun tak kisah. tapi aku suka birthday sebagai penghargaan kepada mak bapak dan tanda bersyukur sebab masih lagi bernafas di dunia di umur ini. i don't need cakes and gift, just everyone knows that's my birthday are enough for me. tanda menghargai diri ahh gittew hahahhahaha. tahu tak apa benda yang paling berharga bila birthday? tarikh azan pertama kau dengar, dan orang-orang yang bersyukur dan berterima kasih yang kau lahir di dunia di hari itu. fuhh alhamdulillah masih lagi bernafas dan sihat. 


perasaan?
rasa bersyukur aku mampu hidup lagi di dunia. bagi aku, tarikh kelahiran ni bermakna seperti mana tarikh kematian. kelahiran bermaksud permulaan kehidupan. jadi tak salah mengingati tarikh kelahiran sebagai menghargai setiap nafas yang kita hela di dunia. acewahhh. 

walaupun dah berada di penghujung dua puluhan, aku masih tercari-cari hala tuju kehidupan. aku rasa setiap orang akan mengalami krisis kehidupan. tapi krisis kehidupan aku macam sentiasa ada je hahhahahah beginikah hidup dengan 'anxiety'? seringkali 'overthinking' di masa lapang atau adakah ini implikasi 'peer pressure' masyarakat sekeliling? semua salah diri la. bukan orang lain, sebab kita punya minda ni 'complicated' yang sentiasa berfikir. hahhahahaha

bagi aku mudah je nak hadap perasaan negatif, pujuk diri. mudahkan memujuk diri sendiri dengan memberi kata-kata positif untuk diri sendiri. tapi jangan over supaya tidak menjadi 'toxic positivity' ahaks. amalkan bercerita dengan Tuhan, yang sentiasa melihat dan mendengar.

anak mak bapak dah besar weh

belek diri. tarikh kelahiran jugak membuatkan aku membandingkan diri aku yang sekarang dengan diri aku yang lalu. alhamdulillah, dah nak dekat tiga dekad hidup, banyak pengalaman dah walaupun orang lain anggap ahhh muda lagi tu. tapi aku jenis empati tinggi mudah terkesan dengan keaadan dunia. tiber kau.

aku rasa kalau aku menaip, memang merepek je la. makin panjang nonsense yang aku tulis. entah la, maybe nak menaip apa yang terpendam. orang nak baca tak baca tak kisah. asal aku jenis menghayati 'the moments', benda yang aku boleh baca balik pada tahun akan datang. yang menandakan aku pernah wujud dan berasa begitu begini,

syukur la dapat makan sedap lagi. enjoy selagi mampu ehek

childhood snack fav, teringat masa kecik bila arwah bapak balik kerja selalu bawak balik snacks untuk kitorang adik beradik. sebab tu sentiasa excited tunggu arwah bapak balik kerja dulu. hahahhahha wehh i miss being a child so much. tak payah fikir pasal kerja. lol

terima kasih la kepada sesiapa yang wish birthday, semoga doa kebaikan yang korang doakan berbalik kepada diri korang jugak. yang memberi hadiah, aku hargai. semoga ALLAH balas kebaikan la untuk semua yang menghargai kewujudan seketul aku di dunia.

i think i like this little life~
happy birthday dear me, just be who you wanna beeeeee!
by the way, salam ramadan al mubarak! puasa jangan tak puasa, eh

happy birthday to all MARCH BABIES!
may ALLAH bless you and fill your life with happiness ❤


see ya when i see ya lah
ilal liqa'

3 comments

  1. happy belated birthday BV! my birthday this friday, ahh rasa dah tua sangat dah 29 dah.

    https://www.herlittleplans.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. yayy, happy birthday to us! kann hahahah rasa tua je 😭 semoga terus happy la hendaknya ❤️

      Delete
  2. Happy belated birthday BV. Selamat Hari Raya. Walaupun setiap tahun awk update sekali dua, kita datang je baca. Haha.

    ReplyDelete

drop a comment~
arigatouuu!