REVIEW NOVEL : Awek Chuck Taylor By Nami Cob Nobbler

Friday 27 February 2015

Assalamualaikum
kembali bertemu semula dalam rancangan review novel. hahaha. kemahen. rajin pulak review novel kan. hehehe. 

Lejen Press : Awek Chuck Taylor By Nami Cob Nobbler


sinopsis belakang buku 
kisah seorang mamat bernama Hafiz, yang bertemu dengan seorang gadis hipster anarkis yang bernama Mira. Pertemuan ini mencetuskan kepada ledakan aneurysm kepada korteks serebrum, serta perhubungan dengan adik-beradik Mira, Aiman dan Nana yang menjadi semakin akrab. Dan keakraban itu mencetuskan cinta tiga segi antara Hafiz dan adik Mira, Nana. 

Juga menceritakan terfaktabnya Hafiz dengan awek yang dia stalk bernama Sheila, awek yang cemburu buta bernama Fadhilah, awek kikis duit bernama Bella serta adik angkat yang hidup dalam pasca moden kehidupan seorang mat rempit narcissist bernama Aiman yang berdrama di depan gerai nasi ayam. 

review by BudakVanilla (spoiler alert)
agak tertarik dengan penulisan gaya selamba. sebab tiada peraturan dalam ayat dia. hahahha. cool. bagi Hafiz nie lelaki biasa je. yang menarik pasal dia macam mana dia layan perempuan. layan perempuan biasa2 je cuma menarik la dalam cara dia sendiri kan. Hafiz nie selalu putus cinta kot. aku taksuka Bella, pisau cukur gila kot. dahtu dalam masa yang sama Hafiz masih stalk si Sheila, awek sekelas kot. aku pun dah lupa sikit. hahah. Hafiz selalu sorok2 hantar puisi kat Sheila. Sheila taktau pun. tapi akhirnya dia tau jugak. Hafiz lak tak ngaku. dan part Mira lak. si awek hipster. Mira nie cantik. dia jenis panas baran kot. selalu berlawan cakap dengan Hafiz, isu yang dikupas mestilah pasal benda2 anarkis. Hafiz jugak mestilah ada pendapat sendiri kan. contact2 punya contact. so declare couple pada suatu hari. hahaha. bagi aku cerita nie okay la, ayat selamba. tetiba Hafiz boleh jatuh suka dengan adik Mira lak, si Nana. Nana nie ada sakit. part sedih Nana mati. the end. 

aku pulak pening dengan review sendiri. hahaha. 
aku pun dah ingat2 lupa dengan buku nie. wakakaka. 

sekian,
ilal liqa'

9 comments

  1. sy ada novel Awek Chuck Taylor By Nami Cob Nobbler tp cover lainlaaa. hehe

    ReplyDelete
  2. mesti xbrapa menjiwaikan sebab tu lupa..hikhik

    ReplyDelete
  3. Cerita ni based on real story , even rasa tak puas hati pun tu yang tertulis untuk penulis ni dan semua watak dalam buku ni. :)

    ReplyDelete
  4. akk dh bace novel ni.. best giler..
    sbnrnye novel ni cerita betul penulis buku ni..
    sedih.. ='(

    ReplyDelete
  5. masa dah habis baca novel ni, baru la tahu kisah ni kisah benar T_T

    ReplyDelete
  6. Awek Chuck Taylor ni famous kan. Siap ada teater rasanya. Betul tak?

    ReplyDelete
  7. kalau adik saya, dia sukalah citer macam ni.. saya x berapa. hehehe

    ReplyDelete

drop a comment~
arigatouuu!