Top 5 Barangan Dapur yang WAJIB dimiliki hanya di LAZADA!!

Friday 12 December 2014

Assalamualaikum
hai semua bloggers?? nie nak bagitau something nie haaa. something that really importante la, hahaha. especially for mak bapak, yang ada anak, dan tak semestinya golongan yang dinyatakan. heheh. bagi golongan bakal chef2 dan yang suka memasak tapi malas macam aku. hahaha.

semua orang sedang sibuk masa musim dekat2 nak perayaan nie, tambahan pula, dah dekat nak akhir tahun nie, dah la cuti sekolah pulak kan untuk Malaysia. untuk para ibu bapa dan para2 yang disebut diatas tadi tu, kalau korang ada terfikir nak jimatkan masa pada musim kesibukkan sebab banyak festival kan, disini Lazada Malaysia ada menyenaraikan Top 5 barangan dapur. memang top 5 yang perlu dimiliki oleh sesiapa yang memasak. :D nak jimat masa? check these out!

as easy as ABC kata orang putih. gituuu~ hehehe. dengan adanya Multi Slicer Dicer Plus nie, kerja mengupas, menghiris, memotong dalam bentuk dadu dan parut makanan akan jadi lebih senang. memang senang sangat la. dan paling penting, cepat dan menjimatkan masa :D

ciri2 produk terbaekkk ini ada 5 sisipan yang berbeza yang mempunyai 11 cara untuk memotong. 11 cara tu youllsss, mana dapat?? dahtu mudah dibersihkan. memang jimat masa sungguh. aku memang sesuai la guna benda nie, sebab pemalas. hahaha:D


aku nak sangat benda nie. blender untuk buah buahan. kalau korang antara penggemar jus buah buahan. mesti ada nie, dengan blender nie, boleh je blend segala2 buah-buahan yang ada dekat rumah. murah dan jimat masa dahtu menyihatkan pulak. tak perlu lagi dah beli jus mahal2 kat kedai, buat sendiri sudah. sila la dapatkan di LAZADA Malaysia!!!



haaaa, semua orang tau breakfast atau sarapan pagi sangat la penting untuk memulakan hari yang cergas dan sihat, so mesti sangat dapat Breakfast Maker nie. dengan Breakfast Maker nie, korang boleh memasak sarapan pagi korang dengan banyak secara serentak hanya dalam masa 5 minit. whooaaaa, mana nak dapat tu wei? hanya di Lazada Malaysia.

ada bahagian memasak yang pelbagai dimana korang boleh masak pancake, sosej, bakon dan telur dalam satu masa. so tiada lagi alasan tak sarapan sebab tak cukup masa nak pergi kerja atau study. kan!! nak sihat? harus sarapan, nak jimat masa sediakan sarapan? harus ada Breakfast Maker nie!!


comelnya benda nie. ini adalah cooker yang senang dibawak kemana mana dan boleh memasak pelbagai lauk dalam satu masa! haaa, nak jimat masa sangat kan. hahaha. cooker nie boleh mengukus, memasak dan memanaskan makanan. hambeekkk, dah multi-cooker pulak, hehe, benda nie guna elektrik, so yang tinggal jauh2 dari family especially student sangat dirokemenkan oleh aku, sebab senang. boleh jimat duit masak sendiri, hahaha. lagipun ada lunch box so boleh la tapau makanan bawak pi kelas. wakakaa~ Lazada buat promosi. cepat la terjah oii. 

get this Portable Cooker - Lunch Box!http://www.lazada.com.my/shop-rice-cookers/oem/

mak aku selalu cerita tentang benda nie. hehe~  sangat sesuai untuk menjimatkan masa memasak, ini adalah pan grill yang serba boleh (haaaa~) yang boleh memasak pelbagai makanan macam sayur2, ikan2, ayam2 dan banyak lagi tanpa minyak masak. haaaa, satu ciri2 yang menyihatkan, kata double side kan?? so korang boleh masak kat sebelah side dan siap boleh flip2 lagi, pusing2 kan je pan tu. hahaha. senang cerita kan, dan sebab material dia terbaek, ia mengekalkan kelembapan makanan dan memasak lebih cepat sebab cara ia mengekalkan haba. :D so, thiss! perfect for my mum. hahaha. so hadiahkan la satu untuk ibu bapa kita. hehe :3

get this Double-side Grill/Frying Pan! : http://www.lazada.com.my/koch-double-sided-pan-891676.html


keep scrolling! belum habis nie!

Hari nie!! TODAY!
 12 hari sebelum Krismas, Lazada menawarkan kepada pembeli, 24 jam promosi yang sangat la menarik dalam pelbagai kategori, terutamanya HOME and APPLIANCES (barangan rumah dan peralatan2). 


bagi yang insomnia. hahaha. gurau je, bagi si burung hantu yang selalu tidur lewat malam. kita geng. eh. bagi mereka2 ini, bagi yang takdapat tidur tu, boleh lah melayari LAZADA sebab ada MIDNIGHT SALE yang hanya diadakan pada pukul 12 am-8 am. haaaaa~ untung la. meh serbuuuu~

pembeli ambik la peluang untuk membeli barangan dengan harga rendah yang tiada tandingannyaaaa dengan flash sales setiap jam dari pukul 8am-11.59pm. ohhh, really the breathtaking shopping. hahaha.

chantekkkk! jom serbu LAZADA!

check Lazada Online Revolution sekarang! : http://www.lazada.com.my/online-revolution/

apa tunggu lagi. cepat pergi sebelum promotion tamat. hehehe :D
ajak mak, bapak, jiran, laki, bini, anak2 dan family shopping online. 
biar happy semuanya. hehe. :D

sekian, ilal liqa'

16 comments

  1. ni sume peralatan nk menyenangkn keje ni..
    hihi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang menarik kan. .kerja senang dan menjimatkan masa. . :)

      Delete
  2. breakfast maker tu nampak cm best je. mudah :D

    ReplyDelete
  3. Wow....Mesti tunggu malam ni!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah wah semangat bv promote.. Kalau anis,anis nak periuk kukus ada tak

      Delete
  4. memang rambang mata tengok semua barang2 dapur ni.. lagi2 yang breakfast maker tu! ya Allah, senangnya hidup kalau ada benda tu. goyang kaki je

    ReplyDelete
  5. breakfast maker tu macam menarik ja. ^^

    ReplyDelete
  6. Breakfast maker tuuuuuuu .. Senangnya kalau beli tu

    ReplyDelete
  7. Awesome kot sale kat Lazada! Chatime pun ada bg discount code kat LINE diorg. Mcm nak je shake n take tu. Hmm. Tak tau nk spend kat Lazada, Rakuten or luxola. Dilemma Third World. Anyway, happy shopping!
    Mira | http://lemieletlavanille.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. dicer plus tu dah ada.
    frying/grill pan tu dah ada.
    portable cooker tu blm lg.
    shake n take tu tgh nk hadap lazada hehe.
    brekfes maker tu blm ada lg. hehe

    ReplyDelete
  9. menariknyer barang dapur top 5 ni. daku satu pun belum ada.

    ReplyDelete
  10. menariknyer barang dapur top 5 ni. daku satupun belum ada.

    ReplyDelete
  11. Blender tu mcm menarik je. Shake n take. Senang.

    ReplyDelete
  12. oke semuanyaa ohsem..... nak nak yang blender tu.. heee

    ReplyDelete

drop a comment~
arigatouuu!